петак, 23. април 2021.

Aleksandra Lekić Vujisić - POEZIJA

 

BESANA

 

Neću večeras lagano zaspati,

Jer suviše toga nosim na savjesti,

Previše života

Po glavi mi se mota,

Previše želim, previše se veselim,

Prečesto bježim, prečesto se selim.

Ukratko – previše svega ima kod mene.

I zato izvini ako ni tebi ne dozvolim

Da zaspiš,

Zato se ne čudi ako ti život pod kapke

Podmetnem

Umjesto snova.

Ukratko – preduga za nas noć je ova.

Neću ti vjerovati

Kada se okreneš na drugu stranu.

To si još uvijek ti i ako ti ne vidim lice,

Obrise najslađeg ubice,

Previše mislim, previše pitam,

Prečesto govorim, prečesto skitam.

Ukratko – previše svega ima kod mene,

Zato me večeras nerviraju

Sjene,

Zato se ne čudi ako iskočim

Iz kreveta kao

Iz voza.

Ovo je mala besana nervoza.

 

ZA NEVJERNIKE

 

Ne vjerujem mnogo razumu,

ni satu što otkucava svakog dana isto.

Zakoni fizike neće me zaustaviti u naumu

da sve za sobom ostavim jasno i čisto.

 

Ne vjerujem ustreptaloj nauci,

jer eto - bumbar leti i ne razumije

kad mu kažu da ne može, i tuda po ivici

akrobata čita naglavačke na žici, jer umije.

 

Ne vjerujem mnogo horskim pjevačima

što uvijek pjevaju iste pjesme.

nekako prirodno srce mi hrli bumbar letačima,

a prsti se hvataju za kvake i česme.

 

Ne vjerujem i to je moj zakon,

i moja pjesma i moja vjera,

za nevjernike - duboki naklon,

za svako srce što kucajući pretjera.

 

Pusti me da ne znam

 

Pusti me da ne znam kako boli pjesma

kad je do kraja ne pustiš iz glave,

pusti me da sanjam kako gori iz nesna

sjećanje na sjutra ove noći plave.

 

Pusti me da čekam da se zora otkotrlja

jer svakom je svitanju noć prethodnica bila,

svako obećanje krik sjećanja prlja

i grlici svakoj lako lomi krila.

 

Pusti da se sjetim planina i odjeka

i onoga čega sjećaš se i sam -

nekim životima prosto nema lijeka,

pusti me da ne znam, pusti me da ne znam.

 

 Biografija:

 Aleksandra Lekić Vujisić rođena je 1979. godine u Podgorici. Po obrazovanju je profesorica engleskog jezika i književnosti, a uz redovni posao bavi se pisanjem poezije i proze za djecu i odrasle. Pisanjem se bavi od malih nogu – i ako od njega ne živi, kaže da sasvim sigurno za njega živi. Govori engleski i italijanski jezik, završila je više stručnih kurseva iz različitih oblasti u zemlji i inostranstvu, a pokrenula je i nezavisni kreativni projekat “Čigralište” koji se bavi promovisanjem čitanja u ranom uzrastu: www.bajke.me.

 

Objavila je sljedeća djela i za neka od njih osvojila nagrade:

 - priča „Točak“ objavljena je u zbirci „Gradske priče 4“ (izdavač: Albos, Kruševac / Grafomed, Aleksandrovac, maj 2009. godine);

- treće mjesto na poetskom konkursu časopisa za kulturu, književnost i društvene teme AVLIJA 2011. godine za pjesmu „Besana“; ista pjesma je objavljena u zbirci “Tajna pjesme”, a u skladu sa konkursom “Poezija godine 2021. - IV ciklus” koji organizuje Balkanska pjesnička unija (Udruženje za kulturu “Nova svjetlost” iz Bosne i Hercegovine);

- drugo mjesto na regionalnom takmičenju za kratku priču „Pismo sebi, dvadeset godina unazad“ – konkurs kluba „Pisci i književnost“ iz Zagreba 2021. (januar 2021.), izdavač Redak, Hrvatska;

- priča za djecu „Kako je Kalina naučila da pliva“ objavljena u zbirci kratkih priča odabranih na konkursu „Čitam, pišem, rastem“ koju je organizovao Centar za komunikacijske studije i istraživanja iz Beograda 2020. (decembar 2020., januar 2021.)

- nagrada „Triptih“ za najljepšu ljubavnu poeziju na XX konkursu „Pjesma nad pjesmama“ na temu „U ljubavi otkupljen“ – Književnog „Kluba umjetničkih duša“ iz Mrkonjić grada – (februar 2021.);

- objavljena pjesma „Trećem“ u Zborniku poezije povodom književnog konkursa „Ljubav i vino“ (februar 2021.);

- prva nagrada na poetskom konkursu Međunarodnog literarnog udruženja “Rusija-Srbija-Bugarska” pod nazivom “Ljubav i proljeće“ (pjesma „Ako“ objavljena u istoimenom almanahu ovog udruženja“ – 08.03.2021.);

- izabrana poezija za odrasle je uvrštena u Tom I Vavilonske biblioteke (mart/april 2021.);

- pjesma “Pusti me da ne znam” je dobila pohvalu na 8. međunarodnom konkursu za poeziju koji organizuje Udruženje Pisci i Književnost iz Zagreba i dio je zbirke pjesama “Povezani stihom”, u izdanju izdavačke kuće Redak iz Hrvatske (April 2021.).

Нема коментара:

Постави коментар